Sunday 1 June 2014

Ešte dva týždne

Momentálne pre mňa nie je veľmi ľahké písať.

V prvom rade je to preto, že sa tu toho veľa nedeje. Končí sa piaty týždeň trimestra: v pondelok som odovzdala posledné úlohy na cviká a prednášky sa skončili už pred týždňom. Môj život momentálne pozostáva z opakovania, zvýrazňovačky (mám až štyri farby!), riešenia minuloročných skúšok, a rozhodovania sa, aké cestoviny si dám na obed.

Nikdy som nebola na samostatnom prechode cez Alpy, ani som sa neživila ako pastier dobytka niekde v odľahlom kúte Turecka, ale po tejto príprave na skúšky mám pocit, že tak trochu viem, aké to je. V Cambridge mi college každý deň varil povinnú večeru, a niečo také jednoduché dodávalo môjmu dňu určitú formu a pravidelnú dávku ľudského kontaktu; no môj oxfordský college nič také nerobí. Dni sa zlievajú do jednofarebnej kaše. Keby v Magdalen college predvčerom nepodávali na obed rybu, ani by som nevedela, že je už piatok. Samozrejme, volám si s rodinou a na chodbe sa sem-tam zrazím s niektorým spolubývajúcim, no inak je váha času úplne na mne: ja sama musím dirigovať deň tak, aby som sa niečo naučila a aby mi z toho zároveň nepreplo. Výsledok je taký, že viem všetko o svadbe Kim Kardashian a tom masakri v Isla Viste, no mám obavy, že nie dosť o ekonómii.

Jednoducho povedané, môj spoločenský život sa frustrovane zdvihol a odišiel niekam, kde má aspoň nejakú šancu. Jediné, čo ma ako tak upokojuje je, že zvyšok Oxfordu je na to rovnako. Neprejde deň, aby som na ulici nestretla študenta v plnej akademickej rovnošate, ktorú musíme nosiť na skúšky. Zo strany univerzity to bol výborný ťah: turisti to milujú a ja z toho vždy zdravo spanikárim a hneď sa mi lepšie učí.


Takže ešte dva týždne. Sľubujem, že budúcu nedeľu napíšem niečo zaujímavé a pozitívne, tak, ako sa na Oxford patrí, ale toto je momentálne moja realita. Koniec koncov, vy si teraz kliknete niekam inam, kým ja v tom ostanem, tak sa nesťažujte.