Tuesday 30 June 2015

Epilóg, časť prvá



Po týždni ničnerobenia a sladkého ignorovania všetkých todo listov prišiel čas napísať tento blog – inak by sa mi mohlo stať, že mi z pamäte vybledne ten nádherný pocit po skončení skúšok, a to by som naozaj nechcela. Navyše, dnes vyprší platnosť môjmu študentskému preukazu, a tak je v tom celom aj akási symbolika.


Skúšky sa skončili minulý utorok a odvtedy mám pocit, akoby sa môj život začal odznova. Bola som na plese v Magdalen college, popíjala víno na koncoročnej párty pre ekonómov, rozprávala sa so spolužiakmi, ktorých som nevidela od konca minulého trimestra, dívala sa na západy slnka a rybky v Temži a túlavé mačky bez pocitu, že sa dopúšťam niečoho neprístojného už len tým, že nie som v knižnici. Prečítala som neodbornú literatúru, išla na prechádzku zo psom, civela len tak do stropu. Život je krásny.

Ako inak, samotné skúšky také krásne neboli. Očakávaná nostalgia sa nekonala: nevedela som sa dočkať, kedy ich už budem mať z krku. No tiež mi dali najavo, že po štyroch rokoch ešte ani zďaleka nie som taký profesionál, ako som si myslela. Nezvládla som organizačnú stránku veci a jedna esej sa mi nepodarila napísať až dokonca. V istom zmysle ma teda tieto posledné skúšky naučili do života asi to najpraktickejšie: nezáleží na tom, čo človek vie, ak to nedokáže použiť.


Už len dúfam, že sa z tejto lekcie nejako spamätá moja známka z makra pre pokročilých. Výsledky by mali byť zajtra alebo vo štvrtok. Veľmi by sa mi hodilo, keby niekto z vás mohol z toho byť nervózny za mňa: ja som včera nastúpila na stáž a aj moje dedinský zmysel pre profesionálne vystupovanie mi našepkáva, že kontrolovať každých desať minút pod stolom na mobile email sa veľmi nehodí. 

Ples v Magdalen College