Sunday 6 July 2014

Dovi a ďak

O ťahaní dvadsaťkilovej batožiny po hrboľatých oxfordských chodníkoch by som dokázala rozprávať celé hodiny, ale kto by to čítal, že?

Pred odchodom som sa na rozlúčku zastavila v college. Marzia, Gregorio, Lidia a Lei upratovali po plese: naťahovali sa s káblami a hľadali zvyšné časti jedálenských stolov. Pomohla som im premiestniť reproduktory do tajných dverí, ktoré sa zrazu roztvorili na chodbe pri bare, a potom sme šli na popoludňajší čaj do kaviarne v kostole St Mary´s. Lidii a mne to ešte stále nejde do hlavy – kaviareň v kostole? – ale je tam veľmi pekne (priam božsky...) a tak sme neodporovali.

Bol to zvláštny popoludňajší čaj: môj veľký kufor mi verne ležal pri nohách a tak môj blížiaci sa odchod nemohol byť nápadnejší. Snažila som sa správať, akoby nebola pravda, že ich najbližšie tri mesiace neuvidím, ale veľmi mi to nešlo. Čo povedať? Mohla by som to zvaliť na svoju angličtinu, ale mám pocit, že správne slová by sa mi hľadali ťažko v akomkoľvek jazyku.


A potom ma autobus odnášal dolu High Street, okolo sochy kráľovnej na Queen´s college a okolo Examination Schools, ktorým som medzitým odpustila. Prešli sme okolo Magdalen college, zvonka majestátneho ako vždy, no akosi opusteného odkedy Sara odišla na stáž do Londýna; za oknom sa mihla reštarácia Moya, kde si Gregorio neohrozene objednal segedín a vyprážaný karfiol. Prefrčali sme okolo moderných budov univerzity Oxford Brooks, a okolo nekonečných sivých radoviek, medzi ktorými sa skvele bicyklovalo. Pár sediaci predo mnou rozoberal nejaké vodovodné trubky a domy vonku redli. Oxford sa mi rozplýval pred očami, až kým za oknom nezostali len mierne zelené vŕšky a diaľnica.  

Zostáva mi rozlúčiť sa ešte s niekým – s týmto blogom a všetkými, ktorí sem kedy klikli. Ďakujem vám, či už ste roboti z vampirestat.com, ktorí sa zo mňa na začiatku pokúšali vylákať peniaze za reklamu, alebo skutoční ľudia, ktorí si pozerali obrázky (sľubujem, že nabudúce ich bude viac) a možno dokonca aj čítali to, čomu som sa každý týždeň snažila dať nejakú formu. Špeciálna vďaka patrí úžasným Oxfordčanom, ktorí sa s týmto blogom otravovali, aj keď nebol po anglicky. Dúfam, že aspoň túto vetu google translate zvládne. Ďakujem: bez vás všetkých by som sa cítila tak trochu ako niekto, kto sa rozpráva sám so sebou.


Vidíme sa v októbri?